loading...
پله های دانش
بهنود بازدید : 41 نظرات (0)

یکی از رسوم ایرانیان در مراسم مختلف خصوصاً مراسم ختم و تشییع جنازه خرید تاج گل می باشد که نمادی برای ابراز همدردی و شریک بودن در غم صاحبان عزا است و در صورتی که در مراسم شادی مانند افتتاحیه نمایشگاه یا فروشگاه و غیره استفاده شود نشانه شادمانی و آرزوی موفقیت داشتن برای افراد تلقی می شود.
اما انتخاب گل های تاج گل و پایه آن بر اساس چه معیاری باید انجام شود و چگونه می توان یک تاج گل زیبا و مناسب سفارش داد؟
در این مقاله به بررسی نکات انتخاب مناسب تاج گل ترحیم پرداخته ایم.

 

مناسب ترین گل ها برای قرار گرفتن در تاج گل ترحیم کدام گل ها هستند؟


- گلایل
گل گلایل یکی از گل های مناسب برای استفاده در تاج گل ترحیم می باشد که به‌دلیل نماد خاصی که دارند و نشان دهنده صفات اخلاقی خوب فرد متوفی می باشد باعث تسکین بازماندگان می شود .
 این گل به دلیل ساقه های بلندی که دارند به طوری روی پایه گل طوری دیزاین می‌شوند که گل های دیگر نیز روی ساقه آن سوار شده و جلوه زیبایی می گیرند .
همچنین گل گلایل به دلیل شکوفه های زیادی که دارد و این شکوفه ها در طی چندین روز باز می شوند ماندگاری بیشتری به تاج گل می دهد.

- گل داوودی
یکی از بهترین گل ها برای قرار گرفتن در تاج گل ترحیم گل داوودی است که به عنوان نمادی از تاسف به خاطر مرگ متوفی در نظر گرفته می شود .
قرار گرفتن این گل در کنار سایر گل ها جلوه زیبایی به تاج گل می بخشد.

- گل لیلیوم
از گل لیلیوم سفید در تاج گل ترحیم به عنوان نمادی از معصومیت روح  فرد از دسته رفته استفاده می شود و برای بازماندگان نیز نماد همدردی است.

- گل بنفشه
استفاده از این گل در تاج گل ترحیم اشخاصی که در سن کم و جوانی فوت شده اند مناسب است ، زیرا نشان دهنده غم برای مرگ زودهنگام فرد متوفی می باشد.

- گل سنبل
وجود گل سنبل در تاج گل تسلیت غم عمیق و احساس تاسف بابت مرگ فرد متوفی را نشان می دهد .علاوه بر این گل سنبل زیبایی خاصی را به تاج‌های گل می بخشد.

- گل رز
گل رز در انواع رنگ ها موجود بوده و انتخاب مناسبی برای قرار گیری در تاج گل ترحیم می باشد ، اما گل رز سیاه که یکی از نادرترین گل ها است ، نمادی از غم و اندوه زیاد برای فوت فرد متوفی بوده و جذابیت خاصی به تاج گل تسلیت می بخشد.
گل رز سفید نیز که معنای پاکی و خلوص را می رساند یکی دیگر از گلها با رنگ خنثی است که مناسب برای قرارگیری تاج گل تسلیت می باشد.
برخی دیگر از گل ها مانند گل آنتوریوم ، گل داوودی ، گل لاله و نرگس ، گل شب بو ، ژربرا و غیره از جمله گل هایی هستند که استفاده از رنگ های آرام بخش آن ها برای تزیین تاج گل مناسب است.

 

مناسب ترین رنگ گل ها برای قرارگیری در تاج گل ترحیم

 

با توجه به اینکه انتخاب رنگ گل روحیه و حالات درونی افراد را نشان می دهد ، بنابراین در هنگام انتخاب رنگ گل برای تاج گل تسلیت باید دقت زیادی داشته باشید .
 معمولاً در تاج گل ها از گل های با رنگ خنثی مانند سفید صورتی و زرد استفاده می شود .اگر ترجیح می دهید از گل های رنگارنگ در تاج گل استفاده کنید ترکیب آن با رنگ های خنثی باید طوری باشد که ۸۰ درصد تاج گل را گل هایی با رنگ خنثی تشکیل دهد.

 

انتخاب پایه مناسب برای تاج گل


به طور کلی به ساختاری که جنس آنها فلزی ،  فرفورژه یا چوبی بوده و بر روی آن چند اسفنج برای فیکس کردن گل ها نصب می شود ، پایه‌گل گفته می شود.
پایه گل به عنوان اسکلت تاج گل در نظر گرفته شده و گل ها توسط سیم بر روی  اسفنج روی آنها سفت می شوند و برای آنکه گل ها تازه بمانند اسفنج ها را با آب خیس می کنند.
پایه های گل در اندازه های مختلف کوچک ، متوسط و بزرگ موجود می باشند. پایه مناسب برای تاج گل بر حسب بودجه و نوع گل انتخابی انتخاب می شود.

 

دسته گل با روبان مشکی

 

در صورتی که هزینه تاج گل برای شما زیاد بوده و تصمیم دارید توسط دسته گل غم و اندوه خود را نسبت به مرگ متوفی به خانواده وی نشان دهید می‌توانید با انتخاب گل های مناسبی همچون گل لیلیوم ، گلایل ، رز ، میخک و غیره از گل فروش بخواهید که آنها را با دیزاین زیبایی در دسته گل قرار داده  و دسته گل با روبان مشکی تزیین شود.
همچنین می توانید در این دسته گل از کارت کوچکی استفاده کرده و احساس غم و تاسف خود را بر روی آن  با آوردن جملاتی همچون  عمیقاً بابت از دست رفتن این عزیز متاثرم ،  روح عزیز از دست رفته غرق در آرامش و شادی و... بنویسید.

سخن پایانی

این روزها برای خرید گل ، لازم نیست زحمت مراجعه در شلوغی و ترافیک خیابان را بر خود هموار کنید . امکان خرید گل از فروشگاه اینترنتی گل ، فراهم است.

برچسب ها تاج گل , دسته گل , گلفروش ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 736
  • بازدید کلی : 2,103