loading...
پله های دانش
بهنود بازدید : 40 نظرات (0)

امروزه موتورخانه های قدیمی به شکل دستگاه‌های مدرن و پیشرفته درآمده که با نام پکیج شناخته می شوند.
عملکرد این تجهیزات همانند موتورخانه شوفاژ بوده و علاوه بر توانایی تامین آب گرم مصرفی ، گرمایش محیط را نیز توسط سیستم های حرارتی موجود در ساختمان‌ها مانند رادیاتور، شوفاژ ، فن کوئل و غیره تامین می‌ کنند.
به همین دلیل امروزه شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت این تجهیزات گرمایشی فعالیت می کنند .
شرکت بوتان نیز یکی از همین شرکت ها بوده که سالیان زیادی است در زمینه تولید انواع دستگاه‌های تاسیساتی فعالیت دارد.

 

نحوه عملکرد پکیج بوتان

دستگاه های پکیج بوتان در فصل تابستان و زمستان عملکردهای متفاوتی دارند ، به طوری که در فصل زمستان این دستگاه ها باید علاوه بر تامین کردن آب گرم مصرفی بتوانند باعث گرمایش محیط نیز شوند.
بنابراین هنگامی که در فصل زمستان شیر آب گرم باز می شود با جریان یافتن آب میکروسوئیچ سنسور فشار فعال می شود و توسط برد کنترل الکترونیک فرمانی به شیر سه طرفه برقی ارسال و باعث قطع شدن موقت مدار رادیاتورها می گردد.
این عمل باعث می ‌شود تا آبی که در مدار گرم کننده رادیاتورها وجود داشته است به مبدل حرارتی ثانویه پوسته-لوله منتقل شده و آب به سرعت گرم شود.
هنگامی که شیر آب گرم بسته می شود آب گرم در مدار گرم کننده به صورت خودکار توسط شیر سه طرفه برقی به مدار رادیاتور هدایت می ‌شود.
در فصل تابستان به دلیل آن که نیاز به تامین گرمایش محیط نمی باشد وقتی شیر آب گرم باز می شود مشعل دستگاه روشن شده و باعث گرم شدن آب می شود و پس از بستن شیر آب گرم مشعل بر روی شمعک قرار می گیرد.

 

انواع پکیج ها از لحاظ شکل ظاهری و نحوه نصب

 

۱. پکیج دیواری

پکیج شوفاژهای دیواری دستگاه های کوچکی هستند که بر روی دیوار نصب شده و می توان آنها را در آشپزخانه و درون کابینت قرارداد .
بنابراین این دستگاه  ها به فضای کمی برای نصب احتیاج دارند و در ساختمان هایی که دارای چند واحد می‌باشند نیاز است برای هر واحد به صورت مستقل پکیج جداگانه ای نصب نمود.
پکیج های دیواری تک مبدله به دلیل عدم دارا بودن مخزنی که  بتواند آب گرم را ذخیره کند توانایی تامین کردن همزمان آب گرم برای مصرف و گرم کردن رادیاتورهای شوفاژ را ندارد .
به همین خاطر هنگامی که شیر آب گرم باز می شود انرژی پکیج برای گرم کردن آب گذاشته شده و مدار رادیاتورها قطع می شود ، بنابراین اولویت این دستگاه ها تامین آب گرم است.
از اجزا و قطعات این دستگاه ها می توان به
- شیر کنترل گاز که وظیفه قطع و وصل نمودن جریان گاز و تنظیم فشار آن به کمک رگلاتور رابر عهده اشته
- فلوسوئیچ  که از جنس تفلون بوده و جریان گاز را کنترل می کند و از یک بخش مغناطیسی و الکتریکی که ارتباط بین کنتاکت های رله باز را برقرار می کنند 
- شیر سه راهی موتوری که امکان استفاده از مبدل حرارتی ثانویه را برای تهیه آب گرم به صورت لحظه ای فراهم می کند
- برد الکترونیک که  وظیفه دریافت پیام های ارسال شده از سمت سنسور فشار و ارسال این پیام برای کنترل نمودن عملکرد شیر کنترل گاز و پمپ مدار گرم کننده را بر عهده دارد ،
- مشعل ، کلید ایمنی فشار آب ، سنسور حرارتی ، پتانسیومتر ، مبدل حرارتی ، مخزن انبساط ، کلید ایمنی حرارت و غیره اشاره نمود.
مکانی که برای نصب پکیج های دیواری در نظر گرفته می شوند باید دارای شرایط زیر باشند:

- این دستگاه ها نباید در بالای اجاق گاز یا سایر وسایل گرمازا نصب شوند.
- حداقل فاصله ای که بین دستگاه و دیوار باید وجود داشته باشد ، حدود یک متر است ، همچنین از طرفین نیز باید با دیوار یا کابینت ها حدود ۱۵ سانتی متر فاصله داشته باشند.
- بین کف زمین تا زیر پکیج باید حدود ۱۲۰ سانتیمتر فاصله باشد و فاصله عمودی که بین کلاهک معتدل کننده پکیج تا دریچه دودکش باید ۲۰ سانتی متر باشد.

۲. پکیج های زمینی
این نوع پکیج ها در مکان هایی که متراژ آنها زیاد است ، مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
پکیج های زمینی از اندازه و توان حرارتی مختلفی برخوردار بوده و به دلیل آنکه جای زیادی را در فضا اشغال می کنند مناسب مکان های کوچک نمی باشند .
این دستگاه ها از مخزنی برخوردار هستند که آب را ذخیره می کند و در صورتی که برق قطع شود تا مدت زمان کوتاهی می تواند آب گرم را تامین کند . این پکیج ها توانایی تامین آب گرم برای چند طبقه را به صورت همزمان داشته و به نوعی همانند موتورخانه های قدیمی عمل می کنند.

 

مزایای استفاده از پکیج چیست؟

 

- این دستگاه ها به دلیل برخورداری از حسگر دارای امنیت بالایی می باشند.
- کارکرد این دستگاه ها بدون سر و صدا انجام می گیرد
- نصب و راه اندازی پکیج آسان بوده و در فضای کم نیز قابل نصب هستند.
- توسط این دستگاه ها می تواند دما را به میزان دلخواه تنظیم نمود.
- هزینه تعمیر و نگهداری پکیج نسبت به موتورخانه های قدیمی کمتر است.
- راندمان این دستگاه ها بالاتر از موتورخانه های قدیمی می باشد.

نمایندگی های فروش و خدمات پکیج چه خدماتی ارائه می دهند؟

این روزها نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش برندهای فعال بازار در همه شهرها هستند.  
نمایندگی بوتان در کرج و  نمایندگی ایران رادیاتور در کرج تمامی موارد و خدماتی که به فروش و خدمات پس از فروش مربوط می‌شود را شامل می‌شود. در نمایندگی‌های مجاز این شرکت تمامی افراد مشغول به کار دارای تجربه و تخصص می‌باشند و در کار خود بهترین می‌باشند.

خدمات مشاوره ، فروش ، نصب و خدمات پس از فروش در ایم مراکز به مشتریان ارائه می شود.

در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض قطعات پکیج می‌توانید با این مراکز تماس گرفته و تعمیرکار پکیج را در اسرع وقت در  کنار خود داشته باشید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 828
  • بازدید کلی : 2,195